ugeavisen.png
ugeavisen.png
  • Søg
  • Menu
E-aviser og tillæg
E-aviser og tillæg

Etik og rettelser
Etik og rettelser

Du er her: Forside  -  Aabenraa  -  Største DM-medaljehøst nogensinde

Søg
Du er her: Forside  -  Aabenraa  -  Kohberg tager bagerbukserne på: Brødgigant går i sort/hvide tern for at skille sig ud
Søg
Christian Ravn har siden 2014 været bager på Kohberg, og nu er han også blikfang for brød og boller med den nye, ternede emballage, der er tænkt som en hyldest til ham og kollegerne. Foto: Claus Thorsted
Christian Ravn har siden 2014 været bager på Kohberg, og nu er han også blikfang for brød og boller med den nye, ternede emballage, der er tænkt som en hyldest til ham og kollegerne. Foto: Claus Thorsted
Af Claus Thorsted
For Ugeavisen.dk

Kohberg tager bagerbukserne på: Brødgigant går i sort/hvide tern for at skille sig ud
DEL Af Mette Thomsen , met@jv.dk
24. januar 2019 kl. 10:15

Det har været for svært at pege Kohberg Bakery Groups produkter ud på brødhylderne. Det ændrer sig fra på mandag, hvor den sønderjyske brødgigant lancerer ny, letkendelig indpakning og med tv-reklamer sætter fokus på, at nok er maskinerne større end hos den lokale bager, men det er stadig bagere, der står bag det hele.

Bolderslev: "Kend den på knækket." Så er ingen vist i tvivl om, at det handler om pølser fra Langeland. Branding, når det er bedst.

På Kernesvinget i den sønderjyske by Bolderslev sidder administrerende direktør Peter Christensen og håber, at danskerne om kort tid vil kigge på supermarkedets brødhylder og tænke "den med ternene - det er Kohberg".

Fra på mandag vil alt rugbrød og alle boller, der ruller ud fra Kohbergs tre bagerier i Bolderslev, Haderslev og Taastrup, komme i nye klæder. Benklæder. Som blikfang har virksomheden valgt bagernes velkendte sort- og hvidternede arbejdsbukser.

- Vi har ikke været synlige nok på hylderne. Det har været for svært at overskue, hvor vores varer stod, fordi vi har haft for mange forskellige udtryk, forklarer Peder Christensen beslutningen om at strømline udtrykket og samtidig sætte ind med nye tv-reklamer, der skal øge bevidstheden om værdierne i det danske, familieejede selskab, hvor brødet bages af rigtige bagere - faktisk 80 af slagsen.

Kohbergs nye slogan er derfor også "Vi er bagere".

Fakta
  • Det er Kohbergs egne, uddannede bagere, der agerer reklamesøjler i den nye strategi. De 80 bagere blev spurgt, om de kunne tænke sig at være med, og der var så mange, der meldte sig, at det endte med, at der måtte en intern casting til.

Veganere får et praj

Det er knap et års arbejde, der nu er klar til at blive lanceret. Der er lavet et stort benarbejde med blandt andet kundeinterviews, butiksanalyser, jyske og sjællandske fokusgrupper, ligesom man har lånt butikker i Kolding, Aarhus og København, hvor inviterede forbrugere har set den oprindelige hylde først og siden den nye.

- Vi har brugt meget tid på det her, og det har krævet en del forberedelse at gøre klar til, at vi skifter emballage på alt i løbet af kun et par dage, forklarer den administrerende direktør, der på den nye emballage også har opfyldt en række af de ønsker, man kan høre, forbrugerne har.

Derfor vil man under Kohberg-logoet lynhurtigt kunne se, om produktet er nøglehulsmærket eller har fuldkornsmærket.

Og som noget helt nyt følger den sønderjyske brødproducent tidens trend og er blevet medlem af Dansk Vegetarisk Forening, så man kan sætte mærket "Vegansk" på, hvor kravene til det overholdes.

Ugens mest læste

Deltag her
Slut med gratis fest: Ringriderkomité tvunget til entré for at skabe bedre oplevelser
Deltag her
Åbner om få uger: Stor butikskæde har fundet nye græsgange
Deltag her
Vidne efterlyses: Hvem noterede nummerpladen?
Deltag her
Listigt værtshus fik ny forpagter på rekordtid
Deltag her
Disse unge mennesker på deres prægtige maskiner er blevet ældre
Deltag her
You Tube-kendisser køber liebhavervilla i Dyrhave
Deltag her
Minister sætter årets Walk, Talk & Support i gang
Deltag her
Måske er du for sent på den: Aabenraa Revyen er næsten udsolgt
Deltag her
Et år efter: Dorthe har fået verdens bedste job

Seneste nyt

Få et bredere udsyn med engelske podcasts
Tusindvis af gymnaster klar til sønderjyske gymnastikopvisninger
Ny forening for "pirater" i Aabenraa: Unge lærer at kode
Minister sætter årets Walk, Talk & Support i gang
Vidne efterlyses: Hvem noterede nummerpladen?
God nyhed til Aabenraa og Rødekro: Fjernvarmen er fortsat billig
BørnefestiBal vender begejstret tilbage til Aabenraa
Åbner om få uger: Stor butikskæde har fundet nye græsgange
Listigt værtshus fik ny forpagter på rekordtid
Slut med gratis fest: Ringriderkomité tvunget til entré for at skabe bedre oplevelser

Seneste nyt

SønderjyskE-spiller på jagt: Job skal sikre ny kontrakt
Måske er du for sent på den: Aabenraa Revyen er næsten udsolgt
Gågaden skal være lettere at finde
Aabenraa afgør fremtiden for Kongelig Classic
Kongelig Classic er kommet i stærk modvind
Kamp om pladserne på Sønderjyllands største automesse
Lidt ekstra til damerne på automesse
Aabenraa udvikler sig langs fjorden
Et år efter: Dorthe har fået verdens bedste job
Slow motion hitter: gå-grupper nyder ture i al slags vejr
Gitte Elkær, Jysk Fynske Medier. Foto: Michael Bager
Det vil vi i fremtiden: Spare tid, have oplevelser og skære ned på det digitale liv
Deltag her
Læs mere her
Hvad kan du bruge de fem trends til?
Deltag her
Læs mere her
Esbjerg Ribe Varde Tønder
Gitte Elkær, Jysk Fynske Medier. Foto: Michael Bager
Den nye forbruger vil have en shoppingoplevelse
Deltag her
Læs mere her

Jysk Fynske Medier

Alle ugeaviser under ugeavisen.dk er en del af Jysk Fynske Medier. Læs mere om koncernen her:

  • ❯ Læs mere om koncernen
Ugeavisen.dk forside